سر ازدواج سرگرمی میلادی مهماندار

سر: ازدواج سرگرمی میلادی مهماندار مهمانداران سرگرمی عکس منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی هشدار وزیر بهداشت جهت احتمال بازگشت بحران دارو

    وزیر بهداشت ضمن اشاره به ترساندن نقدینگی در حوزه دارو و ایجاد مسئله در تناوب اقتصاد دارو، در عین حال به کمبود ۱۰۰هزار نیروی پرستاری در کشور اشاره و ابراز امیدوا

    هشدار وزیر بهداشت جهت احتمال بازگشت بحران دارو

    هشدار وزیر بهداشت جهت احتمال بازگشت بحران دارو

    عبارات مهم : زلزله

    وزیر بهداشت ضمن اشاره به ترساندن نقدینگی در حوزه دارو و ایجاد مسئله در تناوب اقتصاد دارو، در عین حال به کمبود ۱۰۰هزار نیروی پرستاری در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که دولت در ارایه صدور مجوز استخدام پرستاری همکاری کند.

    به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی در یک برنامه تلویزیونی راجع به بررسی عملکرد وزارت بهداشت در ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت دوازدهم، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در حوزه دارو رخ داد، عوض کردن مدیران ارشد شرکت غذا و دارو بود و مورد نیاز است که از تیم مدیریتی قبلی این شرکت که تلاش وافری داشتند و ناملایمات زیادی را تحمل کردند، تقدیر کنم.

    هشدار وزیر بهداشت جهت احتمال بازگشت بحران دارو

    وی افزود: یکی از اقداماتی که در فعالیت تیم تازه غذا و دارو اتفاق افتاد، بازبینی سیاست ها جهت حمایت از تولید داخل و قیمت گذاری دارو بود. در حال حاضر دارو به علت نقدینگی دچار مسئله هست؛ دارو فروخته می شود، ولی شرکت های دارویی پول آن را دریافت نمی کنند. این تناوب اقتصاد دارو را دچار مسئله می کند. طبق برنامه شرکت برنامه و بودجه، این مسئله باید تا آخر سال برطرف شود. البته در کنار آن کمی هم به همکاری شرکت تامین اجتماعی نیاز داریم؛ چون بیش از یکسال است که بدهی های این شرکت معوق مانده است.

    سخت گیری در کیفیت دارو و کم کردن واردات

    وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز نقدینگی تبدیل به تهدیدی جهت دارو شده است هست، افزود: ما در مورد کیفیت دارو باید سخت گیر باشیم. در این دولت با وجود اینکه طرح تحول شروع شد و ۱۱ میلیون نفر نیز بیمه شدند و مصرف دارو و تجهیزات پزشکی گسترده تر شد، ولی واردات دارو به ۴۰۰ میلیون دلار کم کردن پیدا کرد؛ معنی این کم کردن واردات، حمایت از تولید داخل هست. در حال حاضر واردات دارو به ۱۰ درصد کم کردن یافته هست. درست است که دارو کالایی استراتژیک هست، ولی نمی توان مردم را اجبار به مصرف دارویی کرد که اثربخشی آن در مقایسه با داروهای دیگر کمتر هست. ما باید عالی ترین دارو و تجهیزات را در اختیار مردم قرار دهیم. تلاش کرده ایم که ۷۵ درصد بالاترین قیمت داروی خارجی را به تولید کننده نمونه مشابه داخلی آن بدهیم.

    وزیر بهداشت ضمن اشاره به ترساندن نقدینگی در حوزه دارو و ایجاد مسئله در تناوب اقتصاد دارو، در عین حال به کمبود ۱۰۰هزار نیروی پرستاری در کشور اشاره و ابراز امیدوا

    وی تاکید کرد: نباید اختیار گزینش دارو را از دکتر و بیمار بگیریم. اگر جلوی واردات را بگیریم، مردم اعتراض می کنند. شرکت های داخلی نیز نباید جهت مصرف داروهای داخلی از زور استفاده کنند.

    وزیر بهداشت با اشاره به وارد شدن بیش از ۱۰۰ قلم داروی تازه در بازار دارویی کشور طی چهار سال گذشته، ادامه داد: نباید اعتماد مردم در زمینه تجهیزات و دارو سلب می شود. آنها باید اعتماد کنند که جهت سایر مسئولین کشور و شخص اول مملکت نیز از همان دارو و تجهیزاتی استفاده می شود که آنها مصرف می کنند. اعتماد مهمترین سرمایه ماست و به نفع شرکت های داخلی است که همین مسیر را طی کنند. اینکه بگوییم عالی ترین دارو و تجهیزات را داریم، کفایت نمی کند. مهم این است که در بازارهای بین المللی سهم خوبی از بازار دارو پیدا کنیم.

    عملکرد دستگاه های مسئول کنترل قاچاق مناسب نیست

    هشدار وزیر بهداشت جهت احتمال بازگشت بحران دارو

    وزیر بهداشت درخصوص نحوه نظارت بر سلامت غذایی نیز توضیح داد و گفت: بسیاری از غذاهایی که استفاده می کنیم باعث ایجاد بیماری های غیرواگیر می شوند، البته حجم و مقدار غذا نیز بسیار مهم هست. هر نوع روغن نیز می تواند باعث گرفتگی رگ های بدن شود. ۵۰ درصد فوت و میرها در کشور به علت مبتلا شدن به فشار خون هست. ۳۰ درصد مردم فشار خون دارند، ولی از آن بی اطلاع هستند. ۵۰ درصد دیابتی ها نیز بیماری خود را کنترل نمی کنند. ۴۰ درصد مردم نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند و این ناشی از سبک زندگی نادرست و ورزش نکردن است.

    وی افزود: بعضی از موادغذایی موجود در کشور قاچاق و تقلبی هستند. دستگاه های مسئول در این زمینه خیلی موفق عمل نکرده اند. ما در عنوان نظارت کارآمد نیستیم، البته نظارت بر محصولات غذایی که از گمرک وارد می شوند خوب هست، ولی مجموع تیمی که نظارت بر محصولات بازار را انجام می دهند کمتر از ۲۰۰ نفر است.

    وزیر بهداشت ضمن اشاره به ترساندن نقدینگی در حوزه دارو و ایجاد مسئله در تناوب اقتصاد دارو، در عین حال به کمبود ۱۰۰هزار نیروی پرستاری در کشور اشاره و ابراز امیدوا

    وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشور عزیزمان ایران جهت نظارت کمتر هزینه می کنیم، تصریح کرد: یکی از اشتباهات ما این است که قانون می نویسیم، ولی نظارت نمی کنیم. من باید سیاستگذار و ناظر باشم، ولی الان کار من شده است بیمارستان، تهیه شیر خشک و دارو و… و. تصدی گر شده است ام و خودم باید بر خودم نظارت کنم. بنابراین باید ساختار را عوض کردن داد و جهت نظارت هزینه کرد.

    ادامه حمایت از بیماران صعب العلاج

    وزیر بهداشت راجع به چگونگی حمایت از بیماران صعب العلاج نیز توضیح داد و گفت: تمام تلاش ما این است که حمایت هایی که شروع شده، آسیب نبیند و استمرار داشته باشد. آقای روحانی نیز به تمام دولت این عنوان را تاکید می کنند و می گویند مواظبت کنید مردم در تهیه تجهیزات، کم کردن پرداختی از جیب و غیره مثل گذشته دوباره به زحمت نیفتند.

    هشدار وزیر بهداشت جهت احتمال بازگشت بحران دارو

    پیشنهاد بیمه خاص دندانپزشکی در کشور

    هاشمی با بیان اینکه در زمینه خدمات دندان پزشکی ناقص عمل کردیم، تصریح کرد: ما توانستیم کار پیشگیری را جهت کودکان زیر ۱۴ سال انجام دهیم. در حال حاضر شیوع پوسیدگی چهار صدم درصد کم کردن یافته و ۳۵ میلیون خدمت به این گروه سنی ارائه شده است هست. علاوه بر این سه هزار کلینیک دندان پزشکی نیز راه اندازی شده است است.

    وی ادامه داد: ۲۶ درصد پولی که مردم از جیب خود می دهند در حوزه سلامت می دهند، بابت خدمات دندان پزشکی هست. نمی توانم قول دهم که این بسته خدمت را توسعه می دهیم؛ چون اعتباراتی نیاز است که با توجه به شرایط بودجه کشور دست نیافتنی هست. پیشنهاد ما بیمه خاص دندان پزشکی هست؛ با این وجود اگر خدمات را کلی تر بخریم، قیمت ها نیز کم کردن پیدا می کند. البته باید نظارت بیشتری به تعرفه ها و خدمات پرهزینه داشته باشیم و اگر تخلفی صورت گرفت با آن برخورد کنیم. عالی ترین کار در حوزه دندان پزشکی پیشگیری هست. در غیر این صورت باید بخش عمده ای از هزینه های جیب مردم جهت این خدمات دندانپزشکی پرداخت شود.

    دولت در ارایه مجوز استخدام پرستاران همکاری کند

    وزیر بهداشت در ادامه راجع به حوزه پرستاری نیز با بیان اینکه اوضاع معیشت پرستاران در مقایسه با پزشکان و پرستاران کشورهای دیگر مناسب نیست، ادامه داد: در دولت قبل کمک هایی در زمینه کارانه پرستاران صورت گرفت، ولی کافی نیست. پرستاران نیز از این اوضاع ناراضی هستند و حق دارند. تعداد آنها کم است و به اندازه دو برابر کار می کنند. ما صد هزار پرستار در کشور کم داریم. این به معنی نبود پرستار نیست، بلکه دولت اجازه استخدام نمی دهد. ما آنها را مجبور می کنیم که اضافه کار بایستند، بنابراین فشار زیادی به این گروه وارد می شود. امیدوارم دولت در این مورد همکاری کند و در دولت دوازدهم متفاوت تر در حوزه پرستاری عمل شود.

    طرفدار “طب سنتی” هستیم نه “شیادی”

    هاشمی در ادامه صحبت هایش راجع به طب سنتی نیز با بیان اینکه ما طرفدار طب سنتی هستیم ولی شیادی قابل ورود به این حوزه نیست تصریح کرد: افرادی در لباس های رنگارنگ از باورهای مردم سوءاستفاده می کنند و خودشان را پشت تابلوی طب سنتی پنهان می کنند. ما در این زمینه کوتاهی زیادی کردیم. طب سنتی مکمل است و پزشکان نباید در حوزه طب مدرن از اثرات آن غافل شوند.

    عدم پرداخت حق بیمه به وسیله افراد متمول در بیمه سلامت، تکرار اشتباه عدم از بین بردن یارانه نقدی است

    وزیر بهداشت همچنین راجع به بیمه سلامت کشور عزیزمان ایران نیز گفت: حرف بیمه سلامت ایرانیان، حرف حساب شده است و درستی است لیکن می گوید بنا بود افراد کم بضاعت به صورت رایگان بیمه شوند ولی در نهایت ۵ میلیون نفر از افرادی که ۵۰ درصد از حق بیمه را پرداخت می کردند، به علت رایگان بودن به این صندوق، مهاجرت کردند.

    وی افزود: شرکت بیمه سلامت تاکید دارد که شرایط افرادی که قادر به پرداخت حق بیمه هستند، باید به روال قبل بازگردد، در غیر این صورت، در حق ۲.۵ میلیون کارمند دولت، ظلم بزرگی کرده ایم. پرداخت حق بیمه به وسیله افرادی که توان پرداخت دارند، به بیمه ها کمک زیادی می کند تا خدمات اورژانسی، مهم و خدمات مورد نیاز بیماران صعب العلاج را با گارانتی بیشتری ارائه دهند و در پرداخت مطالبات مراکز درمانی خوش حساب باشند.

    وزیر بهداشت گفت: عدم پرداخت حق بیمه به وسیله افراد متمول در بیمه سلامت، تکرار اشتباه عدم از بین بردن یارانه نقدی است که بعضی معتقدند به صورت هدفمند پرداخت نمی شود و تفاوتی بین فقیر و غنی وجود ندارد و همه به یک چشم دیده می شوند و رقم ثابتی به همه پرداخت می شود که این روند اشتباه است و نباید این اشتباه را تکرار کنیم یا اگر مرتکب این اشتباه شدیم، آن را اصلاح کنیم.

    وزیر بهداشت همچنین راجع به تغییرات صورت گرفته در وزارت بهداشت دولت دوازدهم گفت: یکی از کارها دولت و وزارتخانه ها بعد از انتخابات، گزینش مدیران است که وقت زیادی می گیرد. در وزارت بهداشت بیش از ۵۰ درصد از معاونین و بیش از ۸۰ درصد از روسای دانشگاه های علوم پزشکی در کلانشهرها، عوض کردن کردند. از منتقدان طرح تحول سلامت در معاونت های وزارت بهداشت استفاده کردیم تا اشتباهات موجود را با دقت و وسواس بیشتری برطرف کنند.

    بسته های طرح تحول در حال بازبینی است

    وی افزود: بسته های طرح تحول سلامت در حال بازبینی هست، لیکن طرح تحول سلامت زمانی شروع شد که تصور بر این بود که یارانه نقدی به جز جهت فقرا، صحیح نیست و باید یارانه غیر نقدی پرداخت شود. دکتر روحانی با آشنایی پرسشها حوزه سلامت جهت مردم، تخصیص داده شده است یارانه غیرنقدی جهت حوزه سلامت را گزینش کرد. منتقدان اعتقاد بودند که نباید طرح تحول سلامت به هدفمندی یارانه ها گره بخورد و از سوی دیگر دیدیم که کسی داوطلب از بین بردن یارانه نقدی نشد و بدون پایداری منابع، طرح تحول سلامت شروع شد و پرسشها ما از سال دوم اجرای این طرح شروع شد.

    هاشمی افزود: طرح تحول سلامت اقدام بسیار موثری بود که باید از ۲۰ سال پیش شروع می شد و نباید منتی بر مردم بگذاریم. بیش از ۱۰ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند و خدمت دریافت کردند، ولی خوشحالیم که ۲۷ درصد از کسانی که خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کردند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند که این افتخار بزرگی جهت نظام سلامت، دولت و نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است آیا که بخشی از وظیفه جمهوری اسلامی، تامین رفاه اجتماعی هست. طرح تحول سلامت باید ادامه پیدا کند لیکن از دغدغه ها و دل نگرانی های رییس جمهور و نیاز مردم است و تامین سلامت جامعه بخشی از رشدیافتگی کشور است.

    وی ادامه داد: بسیاری از افراد، سرمایه گذاری در حوزه سلامت را هزینه و سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز، جاده، ریل را سرمایه گذاری بافایده می دانند در حالی که انسان سالم، محور توسعه جامعه هست. ما باید متناسب با اعتباراتمان، بسته های طرح تحول سلامت را استمرار و یا در صورت عدم تامین اعتبار مورد نیاز آنها را کوچک کنیم.

    هاشمی افزود: اجرای کامل بسته های طرح تحول سلامت و بسته های تازه آن، به تصمیم دولت و تایید مجلس بستگی دارد و اطمینان داریم با توجه به اینکه در نخستین سال اجرای برنامه ششم توسعه و نخستین بودجه قوه مجریه دوازدهم قرار داریم، باید منابع طرح تحول سلامت، تعیین وظیفه شود تا بخشی از نگرانی مدیران حوزه سلامت، برطرف شود.

    وی گفت: دکتر روحانی از طریق ابلاغیه و به صورت شفاهی شرکت مدیریت و برنامه ریزی کشور را مکلف کرده تا پایداری منابع حوزه سلامت را تضمین کند و این تصمیم با لایحه تقدیم مجلس می شود و باید ببینیم که این نیاز اساسی تامین می شود یا خیر ولی من ناامید نیستم.

    آخرین اوضاع بیمارستان های مناطق زلزله زده

    وزیر بهداشت همچنین در تشریح کارها انجام شده است در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: به مردم مناطق زلزله زده قول دادیم که آنها را تنها نگذاریم و کارها بهداشتی و درمانی در این مناطق ادامه دارد تا اوضاع به شرایط پیش از زلزله باز گردد. بیمارستان قدیمی سرپل ذهاب را فعال کردیم و فردا افتتاح می شود و بیمارستان شهدای سرپل ذهاب که ۵۰ درصد تخریب داشت، تا آخر سال مقاوم سازی می شود.

    وی افزود: بازسازی و مقاوم سازی بیمارستان اسلام آباد غرب که کمتر از یک سال پیش افتتاح شده است بود، به وقت بیشتری نیاز دارد. مراکز بهداشتی تخریب شده است در مناطق زلزله زده مشمول بر ۶۲ منزل بهداشت و ۲۲ مرکز جامع خدمات سلامت تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسند. ظرف یک سال آینده می توانیم در حوزه بهداشت و درمان به اوضاع مطمئن و ایده آل برسیم و ساخت مراکز تخریب شده است با کمک مردم، خیرین و شبکه بهداشت و درمان کشور ظرف این مدت، به آخر می رسد.

    هاشمی افزود: ۱۵ سال پیش مطالعاتی در زمینه اوضاع مقاومت بیمارستان های کشور در برابر زلزله انجام شد، ولی شاهد اقدامی در این زمینه نبودیم، لیکن اعتبار مورد نیاز آن تامین نشد. اتفاق زلزله غرب کشور نشان داد که نقش مکان های حمایتی مانند بیمارستان ها در حوادث طبیعی چقدر مهم هست، لیکن نخستین سرپناه مردم است و در صورت تخریب، حمایتی از مردم نخواهد شد.

    وی ادامه داد: نظام مهندسی دچار اشکالاتی است ۲۸ سد در مناطق زلزله زده هیچ آسیبی ندید ولی بیمارستان اسلام آباد غرب که کمتر از یکسال از بهره برداری آن می گذرد و به وسیله وزارت راه و شهرسازی ساخته شده است و دارای ناظر و مسئول فنی بوده، تخریب شد که این خجالت آور است و ظلم بزرگی در حق مردم هست. انتظار داریم دستگاه قضایی به آسانی از کنار این کم کاری ها و تخلف ها نگذرد، ما از پیمانکار بیمارستان اسلام آباد غرب شکایت کردیم تا سایر پیمانکاران متوجه اهمیت این کار شوند که این مراکز قرار است در روزهای بحرانی، سرپناه مردم باشد و اگر دستگاه قضایی در این زمینه برخورد کند، بازدارنده خواهد بود. هیچ چیزی بهتر از امانتداری، راستی، درستی و صداقت نیست و پیامبر اسلام نیز به همین خاطر مبعوث شدند. حیف است که آیین اسلامی داشته باشیم ولی کم فروشی و تقلب کنیم.

    واژه های کلیدی: زلزله | سلامت | بهداشت | بهداشتی | بیمارستان | بیمارستان | وزارت بهداشت | خدمات اورژانس


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار